In 2002 zijn we met Insucare begonnen. Een adviesbedrijf gericht op bedrijven met als aandachtsgebied pensioen, inkomen en zorgverzekeringen. Hiervoor had ik bij een groot intermediair gewerkt en daarvoor bij een grote verzekeraar. Ik reed per jaar ca. 60.000 km en bediende de relaties die door het hele land zaten. Vaak werkgevers met meer dan 1000 werknemers. Daar heb ik geleerd wat er zoal in een bedrijf kan spelen en hoe belangrijk een goed gestructureerde organisatie is.

In 2008 kwam er de Arbodienstverlening bij. Werkgevers bleken teleurgesteld in de grote partijen en gaven ons de kans om het beter te doen. Deze kans hebben we met beide handen aangenomen. Wij bedienen nu vele tientallen werkgevers en we breiden nog steeds verder uit.

Bij onze groei hebben we altijd onze kernwaarde voor ogen: “Focus op de mens en zicht op de regels” Waarom? Omdat we hiermee een duurzame relatie met de klant kunnen opbouwen. We kennen onze klanten en daarom zijn we in staat die adviezen te geven waarmee de klant alle veranderingen, in bij voorbeeld de wetgeving maar ook een snel veranderende samenleving, goed bij kan benen.

Snel contact opnemen?
Bel 040 23 13 850

We werken met een sterk gespecialiseerde bezetting, ieder is expert op zijn of haar gebied en werkt met zijn collega’s samen.

We werken met een sterk gespecialiseerde bezetting, ieder is expert op zijn of haar gebied en werkt met zijn collega’s samen. Dit alles georganiseerd met een uitgebreide automatisering. Zo kunnen personeelsmutaties via de salarisadministratie bij ons worden binnengehaald en deze worden door onze experts verwerkt. Dit scheelt tijd en daarmee kunnen we ons focussen op mensen met hun vragen, zorgen en belangen.

Maar, hoor ik sommige mensen nu zeggen; “Wijnand, ben jij dan zo gestructureerd, vanwaar deze zo ver doorgevoerde aandacht voor automatisering en structuur? Tja, ik kan hier alleen maar op zeggen dat ikzelf eigenlijk helemaal niet van procedures en regeltjes ben. Ik luister en snap mensen als ze aangeven dat ze vast kunnen lopen in een web aan regels. Toch zijn ze er, en zijn ze nodig. Maar voor mij gaat de mens voor!

samenwerking is de basis om tot de beste verzuimaanpak te komen

Samenwerken met de casemanager

Hoe ziet de samenwerking met een casemanager van ArboTeam er uit? Wij hebben een overzicht opgesteld wat u in welke fase van het verzuim van onze casemanagers kan verwachten. Maar ook wat onze casemanagers van u als werkgever verwachten. Want samenwerking is de basis om tot de beste verzuimaanpak te kunnen komen.

Verzuimmeldingen en verzuimduur

Vergelijken we de eerste weken van 2021 met vorig jaar, dan zien we dat we in januari 40% minder nieuwe ziekmeldingen ontvingen. Nu halverwege februari ziet het er naar uit dat we ook deze maand minder nieuwe verzuimmeldingen ontvangen ten opzichte van februari 2020. Goed nieuws?

Verzuim en privacy

U mag er niet naar vragen, maar uw medewerker geeft zelf informatie over zijn klachten bij een ziekmelding. Herkenbaar? Hoe registreert u dit? En welke vragen stelt u wel bij een ziekmelding? Wij hebben de regels op een rij gezet om het geheugen weer even op te frissen.

Arbo

Verzuim gaat over mensen die ziek zijn. Voor u als werkgever gaat het verder dan dat. Wij helpen u bij het vinden van een goede balans tussen mens en organisatie in de aanpak van ziekteverzuim, met zicht op de wettelijke kaders.

Pensioen

Met een pensioenregeling zorgt u, niet alleen nu maar ook later, voor uw medewerkers. De complexe materie maken wij toegankelijk. Wij begeleiden u van de analyse van uw wensen naar de inrichting van de best passende regeling.

Financieel inzicht

U wilt financieel fitte medewerkers. Wij helpen door persoonlijke begeleiding waarin we letterlijk laten zien hoe bestaande regelingen werken en vooral hoe de medewerker daar zelf invloed op uit kan oefenen.